Alanya’da 3 ayda 572 litre atık yağ geri dönüşüme kazandırıldı
Alanya Belediyesince düzenlenen Ödüllü Bitkisel Atık Yağ Toplama Kampanyası kapsamında 3 ayda 572 litre atık yağ geri dönüşüme kazandırıldı.
22 Haz 2026 - 14:01
YAYINLANMA
Alanya Belediyesince düzenlenen Ödüllü Bitkisel Atık Yağ Toplama Kampanyası kapsamında 3 ayda 572 litre atık yağ geri dönüşüme kazandırıldı. Kampanya, bir önceki yıla göre yaklaşık 2,5 kat daha fazla atık yağ toplanmasıyla dikkat çekti.
Alanya Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından, doğanın korunması, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı ve geri dönüşüm bilincinin artırılması amacıyla yürütülen "Bitkisel Atık Yağların Kaynağında Ayrı Toplanması Projesi" kapsamında düzenlenen Ödüllü Bitkisel Atık Yağ Toplama Kampanyası başarıyla tamamlandı.
572 litre atık yağ toplandı
25 Şubat 2026 - 25 Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen kampanyaya 51 çevre duyarlılığı yüksek vatandaş katıldı. Üç aylık süreçte toplam 572 litre bitkisel atık yağ toplanarak geri dönüşüm sistemine kazandırıldı. Kampanya kapsamında toplanan atık yağlar, Alanya Belediyesi’nin sözleşmeli olduğu Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisanslandırılmış bitkisel atık yağ toplama firmasına teslim edildi. Katılımcılara ise teşvik amacıyla her 5 litre atık yağ karşılığında 1 litre yeni bitkisel yağ verildi. 2026 yılı kampanyasında toplanan atık yağ miktarı, 2025 yılına kıyasla yaklaşık 2,5 kat artış göstererek önemli bir başarıya ulaştı.
Çevresel farkındalık artıyor
Kampanya sonuçları, Alanya’da çevre dostu uygulamalara yönelik farkındalığın ve vatandaş katılımının her geçen yıl güçlendiğini ortaya koydu. Geri dönüşüme kazandırılan atık yağ miktarındaki artış, sürdürülebilir çevre yönetimi hedefleri doğrultusunda yürütülen çalışmaların sahadaki somut yansımalarından biri olarak değerlendirildi.
1 litre atık yağ, 1 milyon litre suyu kirletebilir
Bitkisel atık yağların lavaboya veya kanalizasyon sistemlerine dökülmesi; su kaynaklarının kirlenmesine, altyapı sistemlerinde ciddi sorunlara ve ekolojik dengenin zarar görmesine neden oluyor. Uzmanlar, yalnızca 1 litre atık yağın yaklaşık 1 milyon litre içme suyunu kirletebildiğine dikkat çekiyor. Atık yağlar ayrıca sudaki oksijen seviyesini düşürerek su canlılarının yaşamını tehdit ediyor ve kanalizasyon ile tesisat sistemlerinde tıkanıklıklara yol açabiliyor. Bu nedenle bitkisel atık yağların kaynağında ayrı toplanarak lisanslı geri dönüşüm süreçlerine dahil edilmesi büyük önem taşıyor. Alanya Belediyesi, çevresel sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda atık yönetimi, geri dönüşüm ve sıfır atık uygulamalarını kararlılıkla sürdürmeye devam ederken, vatandaşların çevre bilincini artırmaya yönelik eğitim, etkinlik ve kampanyalarını da sürdürecek.
Alanya Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından, doğanın korunması, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı ve geri dönüşüm bilincinin artırılması amacıyla yürütülen "Bitkisel Atık Yağların Kaynağında Ayrı Toplanması Projesi" kapsamında düzenlenen Ödüllü Bitkisel Atık Yağ Toplama Kampanyası başarıyla tamamlandı.
572 litre atık yağ toplandı
25 Şubat 2026 - 25 Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen kampanyaya 51 çevre duyarlılığı yüksek vatandaş katıldı. Üç aylık süreçte toplam 572 litre bitkisel atık yağ toplanarak geri dönüşüm sistemine kazandırıldı. Kampanya kapsamında toplanan atık yağlar, Alanya Belediyesi’nin sözleşmeli olduğu Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisanslandırılmış bitkisel atık yağ toplama firmasına teslim edildi. Katılımcılara ise teşvik amacıyla her 5 litre atık yağ karşılığında 1 litre yeni bitkisel yağ verildi. 2026 yılı kampanyasında toplanan atık yağ miktarı, 2025 yılına kıyasla yaklaşık 2,5 kat artış göstererek önemli bir başarıya ulaştı.
Çevresel farkındalık artıyor
Kampanya sonuçları, Alanya’da çevre dostu uygulamalara yönelik farkındalığın ve vatandaş katılımının her geçen yıl güçlendiğini ortaya koydu. Geri dönüşüme kazandırılan atık yağ miktarındaki artış, sürdürülebilir çevre yönetimi hedefleri doğrultusunda yürütülen çalışmaların sahadaki somut yansımalarından biri olarak değerlendirildi.
1 litre atık yağ, 1 milyon litre suyu kirletebilir
Bitkisel atık yağların lavaboya veya kanalizasyon sistemlerine dökülmesi; su kaynaklarının kirlenmesine, altyapı sistemlerinde ciddi sorunlara ve ekolojik dengenin zarar görmesine neden oluyor. Uzmanlar, yalnızca 1 litre atık yağın yaklaşık 1 milyon litre içme suyunu kirletebildiğine dikkat çekiyor. Atık yağlar ayrıca sudaki oksijen seviyesini düşürerek su canlılarının yaşamını tehdit ediyor ve kanalizasyon ile tesisat sistemlerinde tıkanıklıklara yol açabiliyor. Bu nedenle bitkisel atık yağların kaynağında ayrı toplanarak lisanslı geri dönüşüm süreçlerine dahil edilmesi büyük önem taşıyor. Alanya Belediyesi, çevresel sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda atık yönetimi, geri dönüşüm ve sıfır atık uygulamalarını kararlılıkla sürdürmeye devam ederken, vatandaşların çevre bilincini artırmaya yönelik eğitim, etkinlik ve kampanyalarını da sürdürecek.
Kaynak :
İHA
YORUMLAR
Copy the following script and place it in the site where you want the ad to display:
İLGİNİZİ
ÇEKEBİLİR